Mondraker Summum Carbon Pro Team 2015 Danny hart

Az MS Mondraker Team  a 2015-ös szezonra Danny Hart-al és Emmeline Ragot-val és az új Summum Carbon-al mutatkozott be.

“Az MS Mondraker Team büszkén jelenti be a 2015-ös szezon nagy változásait. A 2014-es szezon után a csapat számára egy új programon kezdtünk dolgozni. Világossá vált számunkra, hogy jelentősen meg kell növelnünk annak az esélyét, hogy a világ élvonalában versenyeket és kupákat nyerjünk. Egy új szintre kell eljutnunk és meggyőződésem, hogy a 2015-ös csapattal ezek a célok elérhetőek” - monda Lukas Haider az MS Mondraker ügyvezetője.

„Kicsit elcsitultak a hírek az MS Mondraker csapat körül 2012 óta, amikor is a csapat az UCI Világkupa legjobb csapatának címéért állt még versenyben. Persze voltak még jó eredményeink, de hiányoztak a nagy győzelmek, amik a múltban oly megszokottak voltak. A 2015-ös év ebből a szempontból nagyon bíztató.

Örömmel jelentjük be, hogy a 2011-es világbajnok Danny Hart csatlakozik a csapathoz és visszatér a 2009-es és 2011-es női világbajnok Emmeline Ragot is, akinek a 2012-es sikereinkben oroszlán része volt. Kettejüket a csapat régi tagja, Markus Pekoll és az újonc, Innes Graham fogja kiegészíteni.

 

A csapat fókusza a 2015-ös szezonban az UCI világkupa és az andorra-i világbajnokság lesz. Mindezek mellett a csapat néhány BDS és Európai IXS kupa versenyen is rész fog venni.

 

Danny, Emmeline, Markus és Innes az új Mondraker Summum Carbon kerékpárral fognak versenyezni, amiket a Marzocchi támogatásával szerelt teleszkópokkal és rugóstagokkal használnak majd."

 

Az új  2015-ös Mondraker Summum Carbon

5 szezonnal ezelőtt debütált a Summum a nemzetközi downhill porondon. Egy kerékpár, ami a Mondraker nevet a világkupa helyezések élvonalába emelte. Rövid idő alatt a kategóriájának referencia kerékpárjává nőtte ki magát. A 2015- ös hatodik generációs Summum a legtöbb módosítást tudhatja magáénak. A 27.5”-ös kerékméret, a Forward Geometria és a 650b-re optimalizált Zero Suspenion System három alumínium modellje mellett most már két forradalmi carbon modellben is elérhető.

 

A 2015-ös Foxy Carbon bemutatása egy új generációs carbon kerékpárok első hírvivője volt a Mondrakernél. A Summum Carbon a maga nemében ezt az irányt követi. Minden, amit a Foxy Carbon fejlesztésének elmúlt három évében tanultunk, azt bevetettük a Summum Carbon megalkotásánál is. Természetesen a DH Világkupa aspiráns Summum Carbon is rendelkezik az alumínium modelleknél bevált állítható geometriával (fejcsőszög és láncvilla hossz állítási lehetőségek). A Zero Suspension rendszernél továbbá átdolgozásra kerültek a forgáspontok, több a csapágyazás és a csapágyak nagyobbak is lettek, a csapágyak könnyű karbantartásáról pedig az új tengelyrögzítés gondoskodik.

 

Az eddigi leggyorsabb Summum

A tervező mérnökök körében teljes megszállottság lett úrrá a Summum Carbon fejlesztése közben, hogy létrehozzák a modern idők egyik legkönnyebb, könnyen kezelhető, szuper merev és nagyon hatékonyan mozgó vázat. A végeredmény az egyik legkönnyebb DH váz lett a maga 2,837 grammjával (a súly M-es méretű vázra vonatkozik, rugóstag hardware-el, de tag nélkül), a komplett Summum Pro Team modell pedig rendes DH gumiköpennyel szerelve és sima acélrugóval is csak 14.9kg.

 

Stealth Carbon technológia

A Stealth Carbon technológia a karbon vázkészítés egyik legfejlettebb módja, ahol a szerkezeti merevséget a hajlított és lekerekített formák ötvözete garantálja. És nem csak szerkezeti merevséget, hanem teljesen egyedi külsőt is kölcsönöz a Summum Cabon vázának. A Stealth gyártási eljárás több éves kutatómunka eredménye, aminek során a mérnökeink a folyamat minden egyes apró részletét részletekben menően elemezték és optimalizálták annak érdekében, hogy az adott elem vagy részlet a legjobb tulajdonságokkal rendelkezzen. A kutató munka a különböző carbon szövetek kiválasztásától és előkészítéséről, a rétegezésen keresztül az utókezelésig, minden egyes lépés a mérnökök által meghatározott carbon szövet tervnek megfelelően szigorú előírások betartása mellett készül.

 

A vákuum kompressziós technológia, amit a gyártásnál alkalmazunk, biztosítja azt, hogy a gyártás során a levegő buborékok távozni tudjanak a rétegek közül, megnövelve ezzel a carbon szövetek egymáshoz történő kötődését, ami nagyobb merevséget és szakító szilárdságot jelent a hagyományos kézi carbon szövet rétegzéses megoldásokkal szemben.

 

A váz első háromszögének kialakítása a Foxy Carbon mintáját követi. Ennél a váznál is nagy hangsúlyt fektettünk az első háromszög merevségére. A felső cső erőteljes leejtésű, amit egy a fejcsőnél található ketté ágazódás tör csak meg. Ennek az erősítésnek köszönhetően az első háromszög minden eddiginél nagyobb csavarodási merevséget mutat. A funkción kívül ez kölcsönöz az új Summum Carbonnak az egyik legegyedibb és legmegnyerőbb külsőt.  A középrész és az átdolgozott Zero Suspension Sytem (amely új csapágyazással, megnövelt átmérőjű tengelyekkel és alsó link-el rendelkezik) még nagyobb merevséget és hatékonyabb mozgást eredményez.

 

A hátsó háromszög egész része carbonból készült, az integrált carbon sárvédő jól fejezi ki azt a precizitást és aprólékosságot, amivel az egyik legkifinomultabb vázunkat sikerült megalkotni. A maga 2,837 grammos súlyával a valaha gyártott legkönnyebb széria downhill váza.

 

A Zero Suspension rendszer

A Summum Carbon a 2015-ös alumínium Summum-nál már megtalálható himbarendszert kapta. Ez a himbarendszer a 2014-es 26”-os Summum 650b-re hangolt változata, aminél a fő kritérium az volt, hogy a legjobb csillapítási és ütés elnyelési tulajdonságokat érjük el úgy, hogy a hajtás hatékonysága is maximum legyen. A Summum Carbon-nál alkalmazott túl méretes csapágyak és tengelyeknek köszönhetően a felfüggesztés az eddigi modelleknél is hatékonyabban működik. A kerékpár sokkal agilisabb, finomabb mozgású és ezeknek köszönhetően gyorsabb is. Egy olyan érzést élhetünk át a kerékpár nyergében, ami egyértelműen csak a legjobb downhill világkupa kerékpárok mondhatnak magukénak.

 

A két Summum Carbon modell mindegyike FOX DHX RC4 Factory Kashima bevonatos rugóstaggal van szerelve, amelynek beállításai kifejezetten a Summum Zero Suspension rendszerére lettek hangolva.

 

A Zero Suspension egy a Mondraker által szabadalmaztatott virtuális forgáspontú rendszer, amelynél a két himba hozza mozgásba a rugóstagot mindkét végénél. A rugóstag pozíciója és a két himba mozgása egy ún. „úszó” mozgást eredményeznek, aminek következtében a felfüggesztés a hagyományos virtuális forgáspontú rendszerektől hatékonyabb rugózást tesz lehetővé. A Summum Carbon-nál mindezeken felül a rugóstag himbán lévő forgáspontjainál tűgörgős csapágyak kerültek beépítésre, ami olyan érzékeny és finom mozgást eredményez, amit kevés downhill kerékpár mondhat el magáról.

 

A Forward Geometria és a Summum Carbon

Az immár öt évvel ezelőtt a downhill világkupán tesztelt és folyamatosan tovább fejlesztett Forward Geometria is a Summum Carbon szerves részét képezi. A Forward Geometria már 2013-tól az összes csúcskategóriás Mondraker modellnél, többek között a Summum-nál is elérhető volt. A Forward Geometria előnyei a nagyobb menetstabilitás, a jobb irányíthatóság és nagyobb menetbiztonság, mind olyan tulajdonságok, amelyek elengedhetetlenek egy világkupa aspiráns dowhill kerékpárnál.

 

A Forward Geometriát a meghosszabbított első háromszög és a rövidebb kormányszár jellemzi. A Summumnál ez az új állítható FG20-30 –as kormányszár használatát jelenti, de természetesen a kínálatban megtalálható az FG10 is, amely a maga 10mm-es hosszával a Forward Geometria mainstream-é válásának egyik nagykövete volt.

 

A Forwardd Geometria sokkal nagyobb biztonságot nyújt meredek és technikás leejtőknél. A hagyományos geometriákhoz képest a megnövelt tengelytáv és első háromszög még a legmeredekebb pályákon is nagyobb stabilitás nyújt. Az első háromszög és a tengelytáv növekedés nem csak meredek leejtőkön, hanem minden más terepen, de legfőképpen nagy sebességnél stabilabb, mint egy hagyományos geometria.

 

Az új FG20-30 kormányszár sokkal közvetlenebb kormányzást eredményez, a kormány sokkal kisebb mértékű mozgatása mellett lehet ugyanabba a szögbe kormányozni az első kereket, aminek következtében a kormányzás precízebbé és érzékenyebbé válik. A Forward Geometriával lehetőség van sokkal több súlyt és nyomást juttatni az első kerékre, mint a hagyományos geometriáknál. Ezeknek köszönhetően downhillezés közben javulnak a kerékpár kezelési tulajdonságai, a kanyarokban megnő a tapadás és javul a menetstabilitás.

 

27”5

A Summum szériánál mind az alumínium, mind pedig a carbon verzió 2015-től 27”5-ös kerékméretre lett tervezve. Fontos, hogy nem egy 26-os vázról van szó, amibe pusztán 27”5-ös kereket tett a gyár. A 27”5-ös kerékméret a Forward Geometriával és az újrahangolt Zero Suspension rendszerrel tökéletes egységet alkot. Mint az a tavalyi szezonban elvégzett teszteléseink is mutatták, a 27”5-ös kerekek gyorsabbak és hatékonyabbak voltak a 26”-os verzióhoz képest.

 

Summum Carbon főbb tulajdonságai:

  • 2 modell: Summum Carbon Pro és Summum Carbon Pro Team
  • 3 vázméret: S (15.5”), M (17”), L (19”)
  • Egyedülálló Stealth Carbon vázszerkezet
  • Summum Carbon-ra hangolt Zero Suspension rendszer
  • Forward Geometria állítható FG 20-30-as kormányszárral
  • 27.5” specifikus geometria
  • Állítható láncvilla hossz 445, 450, 455, 460mm
  • Belső bowden vezetés
  • Standard BB83-as menetes középrész
  • Új CNC-zett himbák
  • Túlméretes csapágyak és tengelyek, új alsó link rendszer
  • Hátsó kerék carbon sárvédője integrált a hátsó háromszögbe
  • 1-1/8-as fejcsapágy állítható fejcső szöggel (+/-2, +/- 1 és 0 fokban)
  • 200 mm-es Post Mount hátsó fékkonzol
  • A alsó vázcsövön és a jobb oldali láncvillára integrált védők
  • Átütő tengelyes hátsó kerék (142x 12mm)
  • A komplett Summum Carbon váz szett súlya (rugóstag nélkül) 2.837 gramm
  • A komplett Summum Pro Team kerékpár súlya 14.910 kg és a Summum Pro 15.400 kg
  • Élettartam garancia
További képek: